Aktualno

> Domov > Aktualno > Interdisciplinarnost in sodelovanje v promociji zdravja pri delu

Novice

< Nazaj na novice

Interdisciplinarnost in sodelovanje v promociji zdravja pri delu

KIMDPŠ je jeseni 2013 organiziral strokovno srečanje slovenske mreže za promocijo zdravja pri delu, ki je bilo posvečeno medsebojnemu sodelovanju in interdisciplinarnosti promocije zdravja pri delu.
 
Prvi del srečanja, ki ga je povezovala Tanja Urdih Lazar, je bil namenjen predvsem stališčem na eni strani stroke, na drugi pa sindikatov in predstavnikov delodajalcev na sodelovanje pri promociji zdravja v povezavi z interdisciplinarnostjo.
 
Predstojnica KIMDPŠ izr. prof. dr. Metoda Dodič Fikfak,  je predstavila ključne poudarke pomembnosti sodelovanja in strokovna priporočila za zagotavljanje vključenosti tako delavske kot delodajalske strani ter različnih služb znotraj podjetja pri načrtovanju in izvajanju programov promocije zdravja pri delu.
 
Nežka Bozovičar, predsednica Sveta gorenjskih sindikatov, poudarila vlogo predstavnikov delavcev oziroma sindikata v podjetjih. Sindikati namreč svojo vlogo vse bolj razumejo ne le kot nadzor nad delodajalcem pri spoštovanju že izborjenih pravic delavcev (plače, regres, delovni čas, letni dopust, varnost zaposlitve), temveč tudi kot vlogo pogajalca (reaktivnost in proaktivnost), pobudnika (vzpostavljanje stikov z zaposlenimi, zaznavanje težav, posvetovanje z delodajalci, dogovarjanje oz. reševanje težav), izobraževalca (ozaveščanje in informiranje zaposlenih, vseživljenjsko učenje) in povezovalca (organizacija skupnih aktivnosti, druženja zaposlenih. Po njenem mnenju v teh kriznih časih še toliko bolj pomembno zavedanje podjetij, da je odnos do delavcev in med delavci tisti, ki gradi dobro medsebojno klimo v kolektivu, kar ima izjemno vlogo pri produktivnosti delavcev.
 
Direktorica Združenja kemijske industrije (ZKI) pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Darja Boštjančič je uvodoma povedala, da se podjetja zavedajo pomena sodelovanja z zaposlenimi, kakor tudi prednosti, ki jih uvajanje promocije zdravja v podjetja lahko prinese. V nadaljevanju je svetovalec ZKI Žiga Lampe predstavil nekaj projektov GZS, s katerimi želijo prispevati k kontinuiranemu strokovnemu izobraževanju svojih članov in lažjemu pridobivanja kompetenc, potrebnih za načrtovanje in izvajanje promocije zdravja pri delu. V vse svoje projekte GZS vključuje tudi sindikate.
 
V nadaljevanju srečanja je bilo predstavljeno nekaj dobrih praks uvajanja promocije zdravja v podjetja z vidika sodelovanja z vodstvom, sindikati ter strokovnimi službami in posameznimi strokovnjaki zunaj in znotraj podjetje, kot so na primer kadrovska služba, služba za varnost pri delu in izvajalec medicine dela. Svoje izkušnje so tako predstavili: Lucijan Trošt, svetovalec za iz podjetja HIT d. d., Ines Portenšlager in Zvezdana Vražič iz Zdravstvenega doma Maribor, Petja Velikonja Vončina in Claudia Costa, iz podjetja Ascom, d. o. o., ter  mag. Brigita Putar iz Bolnišnice Topolšica. Drugi del srečanje sta zaključili Katja Štandeker in Maša Serec iz Izobraževalno-raziskovalnega inštituta Ljubljana, ki sta predstavili projekte, v katerih kot zunanji svetovalki sodelujeta z Združenjem delodajalcev Slovenije pri projektih promocije zdravja pri delu.  
 
Po odmoru so v razpravi, ki je odprla številne različne poglede in težave v realnih podjetjih, so razpravljavci poudarili večplastnost problema sodelovanja pri uvajanju promocije zdravja. Izpostavili so problematiko mladih delavcev, pri katerih nekatera podjetja opažajo povečane stopnje bolniškega staleža, vzrokov za to pa iz delovnega okolja ni mogoče izluščiti. Razpravljavci so se dotaknili tudi problema nočnega dela in nekaterih drugih vprašanj, ki se kažejo v zaostrenih gospodarskih razmerah.
 
Srečanje je bilo zelo dobro obiskano, saj se ga udeležilo okoli 80 ljudi. Zaključilo se je s podelitvijo potrdil svetovalcem za promocijo zdravja pri delu, ki so v preteklem obdobju zaključili izobraževanje v okviru programa Čili za delo.
 
Dr. Damjana Miklič Milek

Čili za delo

S programom Čili za delo želimo osveščati, izobraževati in usposabljati delavce in delodajalce o zdravem delovnem in življenjskem slogu, da bi takšen način življenja in dela začeli postopoma tudi sami razvijati.

Preverite priporočila za
izvajanje promocije zdravja
pri delu v vašem podjetju!

Dogodki